¡Ola! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu ¡Ola! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

¡Ola!

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

21 September 2007 | Spanje, Málaga

¿Que tal?
Nou met mij hartstikke goed hoor! Tis heerlijk om er even tussenuit te zijn. Woensdag na de sportdag, inclusief afmatrace, snel wat opgeruimd, omgekleed en spullen gepakt en HOP de trein in. Van trein naar vliegtuig en een paar uur later stond ik al in het erg warme Malaga. Man o man, dat was meteen zweten geblazen. Als welkoms attentie kwam mijn rugzak op de verkeerde band aan. Nee, ik stond echt niet bij de verkeerde, er stond duidelijk band 20 en niet 22! Blijkbaar hadden de spanjaarden of last van e hitte of zaten ze nog in een verlate siësta. Maargoed, bagage was meegekomen en dat is toch weer fijn. Goed daar sta je weer, alles weer zelf uitzoeken anders kom je nergens. Busje regelen, zoeken, wachten....wachten...wachten....ja eindelijk daar was ie. Een lekker opgefokte buschauffeur die het helemaal niet erg vond om langdurig te toeteren, door rood te rijden of te bumperkleven. Wat zijn dat voor Azië praktijken???
Anyway, heb de andere bus waarin ik moest overstappen meteen gehaald en die heeft me praktisch voor de deur afgezet. Mijn Spaans is nog even op vakantie geloof ik dus ik probeer t allemaal nog maar even met ¡Ola!, Gracia en muchos Gracia. Hostel gevonden, kamer gekregen (de receptionist sprak goed duits dus dat was weer handig) kamer weer terug gegeven, was niet schoon, andere kamer gekregen waar ik in 4 bedden tegelijk kon gaan liggen. hmmmmm. Nou veel geslapen heb ik niet wat alles wat kon rammelen dat rammelde wel. de deur, het bed (heb echt geprobeerd stil te liggen), het gordijn dat maar voor de helft dicht kon en on top f it lag de hostel aan een van de uitgaanswegen van de stad. Veel auto´s dus! Weet niet wat erger is, een snurkende man naast je of een mega drukke weg onder je slaapkamerraam....hmmmm kies ik toch maar voor die man.
Donderdag begon bewolkt maar wel met 24 graden. Dat is het wel de hele dag gebleven. Ben de std een beetje gaan verkennen. Wel gezellig maar niet om al te hard te roepen dat ik hier persé MOET blijven. Het Alcazaba bezocht. Mooi uitzicht en de zee liet zich zien! Daar een paar uur rondgestruind en bij het zien/voelen van de eerste ECHTE zonnenstralen maar snel naar het strand gegaan (om daar vervolgens zonder zon te gaan zonnen). Heerlijk even bij kunnen slapen op het strand en lekker gelezen. Eind van de middag ben ik de stad weer in gegaan. Het leven begon daar langzaam weer op gang te komen. Gezellig dus. Lekker een wijntje op het terras, tis tenslotte vakantie. Oeps stijgt wel snel naar je hoofd. Ben eigenlijk een beetje van terrasje naar terrasje gegaan. Had een leuke gevonden op een plein maar daar kwamen 4 50+ers aan en die dachten het even gezellig te kunnen maken met mij. HAHA ze hadden zelfs cubcakes meegenomen voor bij de koffie die ze daar bestelde. Was wel gezellig hoor, maar de uitnodiging om zaterdag mee te gaan naar een huwelijk heb ik toch even vriendelijk afgeslagen.
Vannacht heeft het verschrikkelijk geonweerd. Het was vanochtend zelfs nog donker buiten van de wolken. Koud is het niet maar echt lekker naar het strand zal vandaag niet lukken. Natuurlijk vannacht WEER wakker gelegen en me groen en geel geërgerd. Misschien zijn mijn hostel jaren wel voorbij en moet ik maar wat betere hotelletjes gaan boeken in het vervolg. Ik heb dus vanochtend ook mijn spullen gepakt en ben op zoek gegaan naar iets beters. En ja, gevonden! Het ligt zelfs in de stad dus hoef ik niet meer met de bus op en neer. Het ziet er keurig uit, douche en wasbak op de kamer EN een klein balkonnetje. als ik daar niet lekker slaap dan weet ik het niet meer. Morgen wordt het 30 graden en zou de zon volop moeten gaan schijnen, zondag ook trouwens. Ik hoop het. Ik ga dadelijk nog even een bergje beklimmen naar Castillo de Gibralfaro. Dikke kus en tot....ehhhhhh
¡A luego!

  • 21 September 2007 - 13:42

    Hilde:

    Hey Cathie!!!

    Is ook toevallig... zit net achter mn comp... Klinkt leuk allemaal
    Wat nou Azie praktijken... dat gaat zo daar helemaal niet! Ik ben net wezen hardlopen in de duinen. Gigantisch verdwaald, geen water, weg niet kunnen vinden, uiteindelijk 3 uur rondgehuppeld en een verdwaalde mountainbiker van z'n fiets gerukt om de weg te vragen. Moest nog maar een klein uurtje terug naar mijn auto. Oh, Oh, als dat geen goede training is geweest!
    Dat zijn pas overlevingspraktijken!
    Je auto staat nog netjes voor de deur...
    He meis, nog ff genietuh!!!
    Veel pleziertjes.

    Liefs Hilde

  • 21 September 2007 - 16:12

    Nathalie:

    Hey meis,

    Tjonge, ik ben jaloers! Hoewel hier nu ook eindelijk een beetje het zonnetje schijnt is 30 graden natuurlijk niet te versmaden!! Gelukkig wordt het dit weekend in Nederland ook beter weer en kan ik morgen in Beverwijk lekker in het zonnetje wandelen met mijn camera! (We hebben morgen fotomeeting!
    Geniet ervan!

    Liefs van Nathalie

  • 21 September 2007 - 18:33

    Viv:

    Hi sis,

    Je maakt er wel weer werk van zeg. Wat een lap tekst... Hopelijk schrijf je de komende dagen niet zo veel, want dat betekent dat je lekker aan het strand ligt. Daar kom je toch tenslotte voor...?
    Geef je nog even je adres door waar je nu overnacht?

    kus,
    Viv & co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 30612

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: