Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

28 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Ja ja daar ben ik weer met een berichtje. Dit keer niet vanuit het zonnige, bushy Zuid Afrika maar vanuit het onbestemde regen, wind, flauw zonnetjes drukke Nederland. Waar ik, nu ik dit zo zie, me nu natuurlijk afvraag WAAROM ik überhaupt ben terug gekomen. Het is weer een hele omschakeling.
Ik heb een heerlijke tijd gehad, veel natuur om me heen, een werkend vriendje en 'privé' wild in de achtertuin. Afgelopen zondag zijn we naar het Krugerpark gereden om daar een paar nachten te blijven met vrienden van Joris. Kyra, het petekindje van Joris werd 3 jaar en dat werd ook dit jaar traditioneel in het Krugerpark gevierd. Geen slechte plek kan ik je vertellen! Helaas duurde de rit zondag wat langer dan gepland, nee dit keer heb ik geen brokken gemaakt. Het was gewoon VER. Achteraf vond ik dat HELEMAAL niet erg want we hebben overnacht in Shiluvare lodge, de lodge van Claire en Michel (ouders van Kyra). Echt een SUPER PLEK! Ook een beetje afgelegen, uitzicht op een stuwmeer met mooie bergen op de achtergrond. En ja een mega leuke en romantische rondavel met een super badkamer. Het bad was gemetseld en lekker diep en het mooiste was nog dat je vanuit je bad zo uit het raam over het meer kon kijken!!! Het is bijna niet te beschrijven, jullie moeten er zelf maar een keer heen.
De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar het Krugerpark. Wij sliepen daar in een kampje van 15 huisjes gelegen aan een rivier. Het was er heerlijk rustig en zoals je op Kololo de leeuwen, jakhalzen en blesbokken hoort hoor je daar de verschillende roofvogels, hippo's en bavianen. De avond ervoor schijnt het kamp omringd geweest te zijn door moeder olifanten met hun kleintjes. Helaas hadden wij de pech dat er op maandagochtend een helicopter was gesignaleerd. Schijnbaar was er die dag een onderzoek naar tubelculose onder de buffels begonnen. De dieren zijn dus geschrokken en min of meer verjaagd. Wij hebben ze i.i.g.niet zo dichtbij het kampje gezien. Erg jammer. Maargoed, wel veel vogels en hebben toch nog een paar mooie ritjes gemaakt waar we wel wat dieren zijn tegen gekomen.
Dinsdag was Kyra jarig. Een hele dame is het al en ze genoot van alle aandacht. Woensdag ochtend zijn we weer heel vroeg vertrokken want we moesten weer terug naar Kololo. Eigenlijk was het oorspronkelijke plan om van daar uit rustig naar Jo'burg te rijden zodat we dan nog even samen konden zijn. Maar nee, het werk gooide roet in het eten. Een belangrijke zakenrelatie had zijn plannen gewijzigd en is eerder gekomen dan gepland. Jammer jammer. Dus weer die hele rit van 8 uur terug om vervolgens de dag daarna weer de auto in te stappen richting vliegveld. Dus toch nog even een laatste wandeling op Kololo, nog een extra kans om afscheid te nemen van alles en iedereen. Raar om weer naar huis te gaan en raar om nu weer thuis te zijn. Gelukkig heb ik nu wat meer tijd om te relaxen, ik hoef nu nog niet meteen aan het werk. Wat ik ga doen??? geen flauw idee. Ik heb vandaag wat foto's laten uitvergroten, die ga ik in mijn huisje ophangen. Verder zie ik het allemaal wel...
Leuk dat jullie mee hebben gelezen en wie weet komt er weer een keer een vervolg op deze site...

  • 30 Juli 2007 - 12:48

    Hilde:

    Hey Caatje!!
    Alweer thuis... ik denk al wat is dat nu?? Maar gelukkig wel alles ok.. toch?
    Ik ga mijn laatste 4 daagjes in nu.
    We zitten op Ko Samui maar het weertje wil niet echt meehelpen. Das dan wel weer minder. Morgenavond is de full- moon en ik ben erg benieuwd wat we daar nu gaan meemaken. Je hoort van iedereen ddat het een hele happening is. Ben jij er geweest? Dan nog 1 dagje hier en dan vlieg ik terug naar BKK om de laatste dag nog naar de floating market te gaan. Heb ik eerder nl gemist en wil ik toch wel graag zien.
    Maar goed, relax ze lekker thuis en denk nog even niet aan school. Doe ik ook niet!!
    En als je volgend jaar naar Azie gaat... ga ik graag met je mee. Het is echt te gek!!!

    Liefs Hilde

  • 09 Augustus 2007 - 10:25

    Karin:

    Hé Cathelijne,

    Net terug van mijn vakantie heb ik even doorgeklikt op jouw site. Prachtige foto's en leuke verhalen. Fijn dat je weer heelhuids terug bent (vooral na je auto-avontuur). Want natuurlijk wil ik jou als collega nog even niet missen. Geniet nog even van de laatste vrije uurtjes.
    Tot morgen.

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 30612

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: