Een kledingstad op maat - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Een kledingstad op maat - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Een kledingstad op maat

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

26 Juli 2006 | Vietnam, Hoi An

Dit is nog eens wat anders dan wat ik tot nu toe heb gezien. HIer blijf ik en koop mijn hele wintergarderobe in. Ik ben bang, tegen de tijd dat ik eindelijk besloten heb welk stofje bij welk kledingstuk, jullie me hier over een paar weken aan mijn haren moeten komen wegsleuren.
HoiAn is een leuk klein oud stadje, dat ook weer onder het toeziend oog van UNESCO staat. OP de een of andere manier weet ik ze er wel uit te pikken deze vakantie. Het heeft veel kleine oude straatjes en het stikt hier van de kledingwinkeltjes die alles voor je op maat maken. GEWELDIG! Ik hab natuurlijk al toegeslagen. Zelfs laarzen laten maken. Ik ben stik benieuwd hoe dat gaat worden. Wat ik tot nu toe gezien heb zag er goed uit dus alteveel zal er zoch niet mis kunnen gaan? OOk een leuke winterjas een streepjes broek en een rokje voor de bruiloft van Naatje. MOrgen ga ik maar naar het strand want anders wordt het wel een hele dure bedoeling en moet ik minstens nog 2 rugzakken kopen en meeslepen en dat gaat toch iets te ver. Misschien stuur ik wel wat op naar huis.
Vandaag dus lekker door het stadje geslenterd en ingekocht. Ook de mensen hier laten je niet met rust. Ze zijn hier wat slimmer dan in andere plaatsen tot nu toe. Ze nemen echt de tijd om een praatje met je te maken. Hoe vaak ik wel niet heb verteld waar ik vandaan kom, hoe ik heet en hoe oud ik ben dat weet ik niet maar het is vaak. En of ik getrouwd ben of een vriendje heb, dat kan per gesprek verschillen.
Je kunt hier de mensen ook niet zo makkelijk afwimpelen want het is maar een klein stadje en geheid dat je de mensen WEER tegen het lijf aan loopt en dan beginnen ze weer tegen je te kletsen. Ik had nl. een paar keer gezegd dat ik nu niet mee wilde naar hun winkeltje omdat ik iets wilde eten. De een zei dat haar moeder een restaurantje had op de markt. JAJA nooit gezien ik werd wel in de stoffenwinkel van zuslief neergezet (daar ben ik weggelopen). Dan komt er iemand nara je toe, kijkt naar mijn voeten (wat trekken die voeten van mij toch een aandacht) en vond wel dat ik nieuwe nagelak kon gebruiken, tja eigenlijk had ze gelijk maar ik had nog steeds honger en wilde dus eerst eten. Na een paar uur kwam ik haar weer tegen en begon ze weer dat ik mee moest naar haar shop en look look, many colours. you dón't like you go away but first look look in my shop. Nee nee nee ik heb nu echt geen zin, ben onderweg naar mijn hotel voor een frisse duik in het zwembad. Ok dan maar moest wel een andere keer komen want ze had al zo lang op me gewacht.
En jahoor je zult het niet geloven maar vanavond, ik weer opzoek naar eten en naar een goeie tailor, kwam ik haar WEER tegen. Toen kon ik er toch niet meer onderuit. Ik moet zeggen, ik heb me kostelijk vermaakt! Ik werd meegenomen naar de markt waar ze haar hokje had van 2 bij 3 meter ongeveer. Nageltjes gelakt, pedicure en nog een voetmassage ook. hahaha. Dat mens heeft de deal van de maand gemaakt en me goed afgezet maar vooruit, ik heb ruim een uur mijn ogen uitgekeken en goed gelachen. Mijn voeten zien er weer als nieuw uit en ik ruik helemaal naar de tijgerbalsam. Wat zal ik lekker slapen vannacht.

Morgen lekker op de fiets naar het strand hier 4 km vandaan. Schijnt erg mooi te zijn daar. 's Avonds mag ik mijn kleren al komen passen/ophalen. Ik ben benieuwd.
Dikke kus en tot morgen.
Liefs Cathelijne

  • 26 Juli 2006 - 14:53

    Paula:

    Slaap lekker!

  • 26 Juli 2006 - 21:18

    Viv:

    Hi Sis, Wij zijn vandaag ook naar het strand geweest. Het was vandaag de warmste dat van de eeuw. Kun je 't geloven? En dan ben je er niet...!
    Met de kids bij pa en ma naar het Henschotermeer geweest. Het viel mee met de drukte. Ik ben zelfs even naar de overkant gezwommen waar niemand was. Als je de herrie en de schimmen van de mensen achter je weg dacht leek het net of je aankwam op een onbewoond tropisch eiland.
    De kids logeren nu 2 nachten op de camping en wij hebben het rijk alleen. Gaan vannacht buiten onder de sterrenhemel slapen......
    Hebben wij ook een beetje tropische ervaring!

    Geniet van strand,
    Kus, Viv & co en de groetjes van pap en mam.

  • 27 Juli 2006 - 08:02

    'Naatje':

    Hey Caatje!

    Dus je rok is al in de maak! Nou ik ben benieuwd hoor! Laat je ook meteen een pak voor Henri maken daar? hihi...

    Gisteren heb ik een hele toffe dag gehad. Ik heb als 'persfotografe' rondgelopen bij de Acht van Chaam en mocht zo'n beetje overal komen. In een hoogwerker gezeten (zie je,... soms maak ik ook wel wat mee deze vakantie al zijn de verhalen niet zo spectaculair als die van jou ;-) )En een poosje met de cameraman van omroep brabant meegelopen. Kortom een hele leuke dag. Heb ook nog wat 'bekende koppen' op de plaat kunnen zetten al kwam Landis (winnaar tour de france) niet opdagen helaas.... Jessica kon ook mee als VIP dus die heeft volgens mij ook wel een leuke dag gehad!

    Ben ook Nicolette gisteren nog tegengekomen. Je moet de hartelijke groeten van haar hebben! Zij is inmiddels ook getrouwd wist je dat?

    Nou meis, geniet met volle teugen.. Koop niet het hele stadje leeg en tot de volgende keer!

    Liefs van Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 30636

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: