Mooie bootreis - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Mooie bootreis - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Mooie bootreis

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

02 Augustus 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Jawel het laatste land dat ik wilde bezoeken heb ik dan zojuist bereikt! Veel heb ik nog niet gezien maar ik denk dat het wel ok is. We zijn vandaag grotendeels met de boot van Cau Doc in Vietnam naar Phnom Penh in Cambodja gegaan. Erg mooi om vanaf die grote Mekong alles eens te bekijken.
Morgenochtend gaan we naar het oorlogsmuseum. Weet even de naam niet meer uit mijn hoofd. Niet dat dit zo'n pretje is om te zien wat alle gruwelijkheden die ze daar in die voormalige school hebben verricht hebben de mensen van de Rode Khmer gefotografeerd. Zal wel een luguber iets zijn. Het is trouwens een raar idee te weten dat iedereen die even oud is als ik of ouder is die verschrikkelijke tijd heeft meegemaakt. Het was tenslotte april 1975 dat het regime van Pol Pot de touwtjes in handen nam. Brrrr maar wel goed om even te gaan kijken denk ik.
Daarna gaan we met de bus naar Siem Reap, Angkor Wat, een van de overgebleven ruines die niet met de grond gelijk is gemaakt. De natuur had het volgens mij overgenomen en is pas een paar jaar geleden teruggevonden geloof ik (weet t nog niet precies, zoeken we op).
Nu een lekkere douche en maar hopen dat we morgen weer een laundry service hebben.
Dikke kus en tot morgen!
Liefs

  • 02 Augustus 2006 - 15:52

    Jasper:

    Mista-maaaaan!! I guess you from, you buy???! Haha! dat vragen sommige verkoopsterjes aan je, let maar op! Ben beneiwud waar ze denken dat jij vandaan komt. Oh, ik zie het allemaal weer glashelder voor me, door jouw leuke verhalen!!! Geniet er nog maar even lekker van en zeg maar tegen Dietmar dat ik afgelopen zaterdag nog door Dresden ben gereden! :)

  • 02 Augustus 2006 - 15:54

    PS:

    Ik was heel erg aangegrepen door The killing fields. je loopt echt over de botten en kleidngsresten, dus be prepared. Dat museum (oude school en voormalige foltergevangenis) schijnt erg confronterend te zijn. Bereid je ff voor. kus!

  • 02 Augustus 2006 - 20:08

    Tante Coleet/Ome Frans:

    Als de dochters en moeder weg zijn kunnen wij de vader maar opvangen. Hij heeft gegeten alsof hij dagen niets gehad heeft, maar het kan ook zijn dat tante Coleet bijzonder goed gekookt had. Het was zalm en dat krijgt hij thuis niet elke dag.Hoeveel keer hij van het toetje heeft opgeschept zullen we maar niet vermelden......
    We gaan nu een potje kaarten. Geniet ervan en tot ziens...met een dikke knuffel
    Tante Coleet en ome Frans

  • 03 Augustus 2006 - 08:12

    Papa:

    Ik breng nog steeds je e-mails naar oma. Die zit ze altijd met veel interesse te lezen, zelfs toen ze een beetje ziek was.Ze zou willen dat ze nog jong was denk ik. Groetjes ook van mama en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 30626

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: