Eerste dagje echt Zuid Afrika (voor mijn gevoel) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Eerste dagje echt Zuid Afrika (voor mijn gevoel) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Eerste dagje echt Zuid Afrika (voor mijn gevoel)

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

07 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi hoi daar ben ik weer. Gisteren had ik niet meer zo heel veel zin om in detail te treden dus vandaag weer een poging. Joris is naar de tandarts dus heb ik zijn computer ff ingepikt. Zoals je aan de foto's kunt zien die ik bij het bericht van gisteren heb geplaatst hebben we al heel wat verschillende landschappen gezien. In het begin vond ik er eigenlijk niet zo heel veel aan. Ergens had ik toch een heel andere verwachting van Afrika. Droog, dor, arm en meer cultuur. Johannesburg is gewoon een moderne stad waar je alles kunt krijgen wat je hartje begeert. Natuurlijk moet je er wel uitkijken maar dat schijnt ook maar op bepaalde plekken te zijn. Ik heb me i.i.g. totaal niet onveilig gevoeld. Weg van Johannesburg richting Dullstroom werd de natuur uitgestrekter met heuvels, maar wel wat saai. Gelukkig werd dat al anders toen we Dullstroom inkwamen. De estate waar we sliepen lag midden in de bossen.Echt heel mooi. Je kon daar natuurlijk ook ver wandelen en had er ook goeie uitzichten. Hicken doen we wel een andere keer..als t iets warmer is misschien. Gisteren zijn we door de Blyde rivier Canyon naar Phalaborwa gereden. DAT WAS MOOI!!!! We zijn een paar keer gestopt voor wat mooie uitzichten. Rotsen die uitgesleten zijn door de waterkolken en een uitzichtspunt over de drakenberg (geloof ik).
Gisteravond zo tegen schermer aangekomen op Sefapane (verhaal gaat zo verder) Ja daar ben ik weer. Joris kwam thuis met een verlamd gezicht.
Dus, aangekomen, rondleiding gehad, koffers gedumpt en toen naar het restaurant om wat te eten en natuurlijk wat handjes te schudden. Het is leuk om te zien hoe Joris hier is. Hij kletst met iedereen, heeft duidelijk een goede band met zijn personeel die dus ook voor hem vliegen. Heerlijk wat gegeten,pa Bertens gezien en kort wat gekletst en toen lekker vroeg onder de wol.
Vanochtend was het erg vroeg. Om 7 uur zaten we al aan de ontbijttafel. Om half 8 mocht ik mee met een riviersafari. Veel gezien vooral nijlpaarden. Verder nog waterbokjes, die hebben een witte kring op hun achterwerk zodat de kleintjes hun ouders dan goed kunnen zien in het donker (waar de natuur allemaal wel niet aan denkt). Krokodillen gezien, veel vogels, een paar giraffen, olifanten en heel in de verte een kudde buffels die de rivier overstaken. Jammer dat we niet dichterbij waren. Wel kon je op een gegeven moment duidelijk zien dat er 2 buffels aan het vechten waren. Het ging er behoorlijk serieus aan toe. Ik heb het op foto staan, weet nu alleen niet of ik hem ook al hier op de weblog heb gezet, zojuist is mijn battery overleden. tja.... suffe muts is haar oplader vergeten. Joris zijn camera maar gebruiken dadelijk en hopen dat we de komende dagen ergens een fotowinkel tegenkomen. Oja, ook nog gezien. De gevaarlijkste slang van Zuid Afrika. Schijnt echt supervlug te zijn de black mandre ofzoiets. Het is een slang die 4 meter lang kan worden (die van ons was maar 50 cm hoor) maar hij kan 1 1/2 meter springen en een beet kan dodelijk zijn. OEPS SLIK. Hij zwom in het water en is inderdaad op een van de vlonders van de boot gesprongen. Wij zaten boven dus hebben een mooie foto van het beest kunnen maken. Dat waren de beesten zo wel een beetje van vanochtend. Dadelijk gaan we op avondsafari. Joris gaat ook mee! Morgen ga ik op dagsafari, ook echt in het Krugerpark. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. De riviersafari vanochtend was op de olifant rivier.
Nou, ik geloof dat ik nu wel alles heb verteld wat ik heb gadaan vandaag. Ik ga mijn lange broek alvast aantrekken en dan horen jullie binnenkort wel weer of ik oog en oog heb gestaan met een leeuw of jachtluipaard.....
Liefs Cathelijne

  • 07 Mei 2007 - 13:12

    Susan (en Lotte) :

    Hey Caatje!

    wat leuk om te horen dat je zo verliefd bent! En wat geweldig om je zo enthousiast te horen over Blyde River Canyon!!! Wij zijn daar op onze honeymoon (toen jij voor ons klasje stond... ;-) )ook geweest en ik vond het ook schitterend!
    Lieverd, geniet van al het mooi (natuur en mannelijk) om je heen en ik spreek je snel weer!

    Dikke kus, Suus

  • 07 Mei 2007 - 19:10

    Nathalie:

    Wow... prachtige natuur daar toch... Afrika heeft me altijd al getrokken.. maar nu weet ik zeker dat ik er ooit in mijn leven heen moet! (Wie weet wel om jullie op te zoeken? ;-))
    Nou.. geniet ervan! En een hele fijne tijd nog! Ik volg je 'op de voet'.

    Groetjes van Nathalie

  • 07 Mei 2007 - 19:38

    Viv:

    Hi sis,
    Je bent weer in je oude vakantieritme: van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op pad. Hopelijk zie je de big five nog vanavond of morgen.
    Hoogtepunt van onze dag: na 43 dagen heeft het hier geregend!!
    Veel plezier!

    Kus,
    Viv

  • 08 Mei 2007 - 03:21

    Cathelijne:

    Het is nu kwart over 5. Net rare en enge droom gehad over die enge dodelijke slang. Buiten hoor je een of ander beest. Het is nog donker en ik moet zo weer op safari.... slik
    Gisteren niet zo heel veel meer gezien. Wel een prachtige closeup van een olifant gemaakt. Ben benieuwd wat ik vandaag te zien krijg. Alles goed zolang het maar niet die ene slang is, zeker niet een maatje groter.
    cu
    kus

  • 08 Mei 2007 - 09:42

    Vinkenslag:

    Druk,druk druk. Vergeet je zelf niet. Wat vond je van de Lodge??
    Hier alles goed. Ik was 2 nachtjes bij oma. Dikke kus ook van haar.
    Liefs mama.

  • 08 Mei 2007 - 18:22

    Mascha:

    He Cat!|
    Heb zojuist met Jorkos en Maurtis je verslag gelezen! Dus je vind Z-A saai....! Nou, ik kan niet ontkennen dat sommige delen van het landschap saaiig zijn. Ben benieuwd wat je van het Krugerpark vindt, want ook dat heeft eentonige gedeeltes. Maar toch... het Africa-gevoel.... is wat mij betreft niet te omschrijven. De uitgestrektheid en de stiltes... de -tig verschillende diersoorten die je tegenkomt. Ik kan het niet omschrijven... Maar het is geen Azie inderdaad. Alles gaat 100x zo langzaam
    Enfin, geniet ervan en hoor graag hoe je beeld is na 2 weken rondreizen EN 2 weken ' opgescheept' met Joris;-))) Doe hem de groeten!!|

  • 13 Mei 2007 - 09:29

    Liesje:

    Hoe is het op de beurs? Je zult er vast wat van opsteken, Loenje geniet er van n veel groetjes t Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 30633

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: