Still alive!!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Still alive!!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Still alive!!!

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

13 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Durban

JAAAAAHHHH! daar ben ik weer. Zit nu in Durban. Joris is hard aan het werk op Indaba, de grootste toeristenbeurs in het land, en ik kwam toevallig een internetshop tegen in de shoppingmall. Er is inmiddels alweer een paar dagen geleden en heb een HELEBOEL gezien. Ik moet zeggen.... ik begin het hier echt naar mijn zin te krijgen! (Oeps, nu wordt het gevaarlijk) Even goed nadenken wat ik jullie het laatste heb verteld. Ik geloof dat ik erg moe was van een hele dag safari, wind in je gezicht en dieren zoeken. Te moe om verder in detail te treden. Nou het was in ieder geval FANTASTISCH! gaaf om de dieren zo in hun natuurlijke omgeving te zien. Je begint na een tijd de dieren echt wel te herkennen, het verschil tussen een waterbok en een impale bijvoorbeeld. De een heeft een wit rondje op zijn kont en de ander de M van Mc Donald (happymeal voor de kleintjes). Door de gidsen kom je veel te weten. OP de dagsafari had ik dezelfde gids als de dag ervoor op de riviersafari dus dat was wel leuk. Zowieso is iedereen hier super aardig en beleefd. Als je elkaar al tegenkomt is het al van "hi, how are you?" Woensdag zijn we met de auto naar Durban vertrokken. Een lange rit en een ERG slechte weg. Omdat we met een grote auto reden met een lading boven op het dak, kon ik niet rijden dus Joris moest het zware werk doen. Ik heb alleen maar eten en drinken aangeleverd en genoten van gezelschap en omgeving. We zijn echt wel door andere stukken van Zuid Afrika gereden. Meer cultuur en meer donkere mensen, zo had ik het meer in mijn gedachte. Ook kwamen we hier wat meer marktjes tegen. Niet dat we er gestopt zijn want dat schijnt toch niet helemaal veilig te zijn. Na een erg lange en hobbelige weg met wegopbrekingen waar je 20 min. voor een stoplicht moet staan wachten is Joris tijdens het controleren van de lading op het dak zijn telefoon kwijt geraakt. Hier kwamen we natuurlijk achter na 30 minuten hobbelige weg in het donker te hebben gereden. NOT FUNNY! Balen als een stekker dus. Dat gebeurde trouwens in Amersfoort. Haha ja je hebt hier veel Nederlandse plaatsen zoals Ermelo, Amsterdam, Utrecht. We hebben geslapen in Monica's guesthouse, een heel simpel guesthouse maar wel ok. het was er alleen wel erg koud, we waren erg blij met de electrische deken op het bed. De volgende dag verder getuft naar Durban waar we zo om een uur of 1 aankwamen. Meteen naar het beursgebouw gereden om de stand te gaan bekijken. We moesten het nog helemaal aankleden enzo. Daar eenmaal aangekomen, bleek er niets van te kloppen dus moest er weer overal aan alle touwtjes getrokken worden om het WEL voor elkaar te krijgen. Joris zijn partner Claire en haar man zijn ook gekomen om te helpen en tegen de tijd dat we gingen zag het er al redelijk goed uit. 'S avonds zijn we lekker samen wezen eten bij de haven.
Vrijdag ochtend moest ik al vroeg op om mijn vlucht naar Jo'burg te halen. Ging allemaal goed. Ben daar opgehaald door Gerard, een Nederlander die de African Lodge runt. Hij heeft me eerst meegenomen naar de lodge en heeft me daarna naar Beadex gebracht. Beadex was echt leuk. Het was niet zo heel erg groot maar gewoon om daar te zijn was al helemaal goed. Er waren veel standjes die spullen verkochten, groothandels maar ook winkeltjes en mensen (waarschijnlijk uit de bush) die hun inheemse kralenwerken verkochten. De workshop die ik heb gedaan was ook erg leuk. Ik kan nu breien met kralen hahaha! jaja ONS BREI! De workshop werd gegeven door een meisje uit P.E. (heeft me toch zeker een uur gekost om uit te vinden waar dat lag, bleek Port Elizabeth te zijn, had ik helemaal NIET bij stil gestaan) Zij heb meegedaan met een van haar sieraden aan een nationale ehhhhh contest (sorry) en ze is geeindigd bij de laatste 5! Goed he! Was ook een leuke meid. Verder lekker gekletst met ze. Ben er achter gekomen dat ze hier een beadschool hebben. In de vorm van een soort LOI cursus kun je je diploma halen. LACHE!
Vrijdagavond echt helemaal uitgeput. Nog even na de workshop in de shoppingmall geweest, snel wat gegeten en me toen laten ophalen. 'S avonds lekker verder de geleerde kunstjes van die dag uitgeprobeerd en mijn nieuwe aanwinsten bewonderd en verwerkt.
Oh moet even vertellen hoe de kamer er uit zag! Je gaat echt gillen. Jammer dat ik nu het kabeltje van mijn camera niet bij me heb maar ik heb het vastgelegd!!! Het thema was ' big 5' dus de gevaarlijkste wilde dieren. Ze hebben dat iets TE erg doorgevoerd. Overal, waar je ook keek vond je wel wat. Het zat verwerkt in de tegeltjes, in het stofje dat over de gordijnkap was gemaakt, aan de muur, in de handdoeken, op het bed, de stoelen, de kussens en aan de wand hingen ook nog dingen met grote jachtluipaarden erop. De gordijnen waren zwart en zelfs de lakens op het bed!!!! GRRRRRR!
Zaterdag hebben ze me weer naar beadex gebracht waar ik weer een cursus had. Dit keer werd het gegeven door 2 donkere afrikaanse vrouwen. Ik kan nu parelknopen! Het is even een techniek die je door moet hebben maar niet al te moeilijk. Heb zelf een baan aangeboden gekregen!!!!!! Of ik niet voor de beadschool kon komen werken en daar workshops gaan geven. Heb hem moeten teleurstellen, maar wie weet..... heb zijn kaartje toch maar even bewaard want je kunt nooit weten ;) .
'S middags gelunched met Gabi en een vriendin van haar. Leuk dat ik al iemand ken. Was erg gezellig maar moest helaas rennen om mijn bestelde taxi te halen. Na een kwartier gewacht te hebben heb ik uiteindelijk maar besloten om een andere taxi te gaan zoeken zodat ik toch nog optijd zou zijn voor mijn vlucht. Alles ook daar goedgegaan en ik was zo rond 5 uur weer in het hotel.
Gisteravond was er een grote beachparty voor alle Indaba gasten en standhouders. Er waren gigantische tenten opgezet, een groot lopend buffet en life muziek. De band van de cd die ik had gekregen van Joris trad op dus het was leuk dat ik de muziek ook herkende. We hebben het niet laat gemaakt want Joris was echt bek en bek af van zijn eerste dag op e beurs. Kan het me nog wel herinneren van ST. Jude, het waren slopende dagen. Vandaag is het zondag. HAPPY MOTHERSDAY!!!! en ben ik mee gegaan naar de beurs. Daar waar ik kan helpen doe ik het, water halen voor het koffiezetapparaat en broodjes halen voor de hardwerkende lui. Verder natuurlijk Zuid Africa's mooiste lodges al gezien via brochures en tv schermen. MOOI HOOR! Simon, ik heb wat leuke info over Namibie voor je.
Nu lekker een beetje aan t shoppen. Moet zeggen dat ik me wel vermaak. Morgen denk ik dat ik naar het strand ga of wat ga bezichtigen. Durban heeft niet echt veel moois, het is eigelijke een lelijke stad. Het stukje hier in de buurt is ok maar vanochtend in een winkel geweest waar je je spullen vanachter een groot zwaar ijzeren tralies krijgt aangereikt. Tja en dat is toch wel confroterend, dat het zo erg is dat dit daar nodig is.
Goed, heb jullie weer aardig bijgepraat. Woensdag gaan we hier weg en rijden we naar Kololo in de Waterbergen. Ben benieuwd.
Dikke kus uit Durban!!
Liefs Cathelijne

ps. oom Walther, ik zal eens kijken voor wat bloemen... beloof niets

Viv, heb je mijn smsjes eigemlijk wel gekregen???

  • 13 Mei 2007 - 12:05

    Vinkenslag.:

    Wat een gezellige mail!!!!!!
    Kom je nog terug a.s.zondag????
    Jammer dat ik dan net vertrokken ben naar Frankrijk,en op je verhalen moet wachten tot een week erna.
    kus.

  • 13 Mei 2007 - 17:49

    Viv:

    sms-je ontvangen, hoor! Heb p+m ook even ingelicht. Heb je mooie kralen gekocht of heb je ze al allemaal gebruikt in je breiwerk? Ben benieuwd naar de nieuwe technieken; kun je ons mooi laten zien in de workshop van volgende maand. Wellicht een nieuwe trent in NL.

    Hier ook alles goed. Leuke moederdag gehad; de kindjes hadden iets moois gemaakt en lieve liedjes geleerd op school... Gisteren cultureel gedaan en een molen bezocht.
    We zijn onze koffers al aan 't pakken voor Fr. Kom je zondag de 27ste ook naar H'beek om je foto's te laten zien en je verhalen te vertellen?

    Kus,
    Viv & co

  • 13 Mei 2007 - 17:52

    Wietske:

    Hey !!
    wow klinkt allemaal heel spanned !!! hoe lang blijf je nog lang ??
    veel plezier
    wiets

  • 13 Mei 2007 - 18:36

    Tamminga:

    Hallo Cathelijne,
    Tjonge,tjonge, wat een belevenissen allemaal. Je bent wel in een hele andere wereld terechtgekomen he ? Leuk dat je zo bezig kunt zijn met je hobby: het sieraden maken. Pasgeleden hoorde ik van iemand die ook sieraden verkoopt, dat haar dochter stewardess is en overal vandaan materiaal meeneemt voor haar sieraden. Daar kan jij ook mee beginnen.Gisteren zijn we een dagje bij je ouders geweest maar misschien hebben je ouders dat al gemaild. Het was erg gezellig en we hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten..... We zijn benieuwd wat je deze week weer allemaal beleeft. Je hebt ondanks je reizen nog tijd gehad om een lange brief te mailen. Een mooie week toegewenst en groeten aan Joris (ook al kent hij ons niet)Hartelijke groeten van de (schoon)ouders van Vivian en Gerwin

  • 13 Mei 2007 - 21:28

    Els:

    Hoi Cathelijne,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je, jullie gaat! Ik ben een beetje jaloers op je safari ervaringen. Geniet er nog maar even van. Groetjes Els.

  • 14 Mei 2007 - 09:33

    Hilde:

    Hai Cathelijne,

    Tjonge jonge, wat een vervelende vakantie heb jij zeg!! Ik ben blij dat ik gewoon in Nederland ben... lekker veel binnen zitten want buiten regent het heerlijk... mmmmm.. kan je je voorstellen hoe ik hiervan geniet?
    Gelukkig vermaak jij je ook prima daaro. Leuk om te lezen! Maar het wordt idd wel een beetje gevaarlijk als je je er teveel 'thuis' gaat voelen. Maar goed, ieder nadeel heb zijn voordeel want dan heb ik mooi een nieuw vakantie-adresje!!
    Nou, geniet er nog volop van!!!

    Liefs Hilde

  • 14 Mei 2007 - 17:35

    Liesje:

    wat een verslag zeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 30631

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: