dit reen (Zuid Afrikaans voor HET REGENT!) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu dit reen (Zuid Afrikaans voor HET REGENT!) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

dit reen (Zuid Afrikaans voor HET REGENT!)

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

05 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

En t komt met bakken uit de hemel!
Ik ben met Carla even naar Vaalwater gegaan. Daar zit ik nu ook. Zij is even naar de kapper (ik heb haar gewaarschuwd maar ze wil toch). Zojuist even lekker gegeten en dadelijk nog wat boodschappen doen. Het is fijn om weer in de bewoonde wereld te zijn. Het is er echt heel mooi hoor daar niet van maar ik heb er echt wel moeite mee om om te schakelen. Eerst een paar drukke weken in Nederland en dan naar het andere uiterste - helemaal niets te doen hebben. En Joris moet natuurlijk gewoon werken, logisch. Je kunt je voorstellen dat ik af en toe tegen een muur oploop. Vanochtend dacht ik nog dat die muur zo hoog was als de Chinese lang is, maar nu gaat het wel weer. Schijnbaar wordt het weer dit weekend weer wat beter en gaan we volgende week even naar Sefapane.
Vandaag wel wat minder nieuws te horen gekregen. Een Nederlands echtpaar, die ik ontmoet heb op de Indaba in Durban, die zijn vanacht beroofd. Schijnbaar gebeurd dit hier nog geregeld en volgens Joris zijn ze echt vastgebonden en hebben ze een zak over hun hoofd gekregen. Daar schrok ik wel van. Dus toch maar niet eigenwijs alleen op pad gaan. Iets wat ik eigenlijk wel van plan was.
Vanochtend dus maar even lekker gewandeld op Kololo zelf. De giraffen waren op het open veld. Ze kwamen zomaar achten een bossie tevoorschijn. MOOI! samen met de wildebeasts en de blesbokken die naar elkaar aan seinen waren dat er toch wel een gevaar aan kwam lopen. Zij niet weten dat ik banger ben voor hen dan zij voor mij. Gisteren was ik op groot fontein aan het wandelen. Ook een stuk grond dat grenst aan Kololo, maar net even wat verder lopen. Sjeesde er ineens uit de bossies een wildebeast voorbij. Ik schrok me rot. En de Koedoes houden ook feiloos in de gaten wat je aan het doen bent. En dat zijn dan de beesten die ik zie, wie weet wat ik allemaal niet zie.

Nou zo te zien is de kust weer veilig en is het opgehouden met regenen. Ik ga eens kijken of Carla al klaar is bij de kapper.
Dikke kus en tot de volgende keer.
Liefs Cathelijne

  • 05 Juli 2007 - 16:28

    Vinkenslag:

    test

  • 06 Juli 2007 - 12:34

    Vinkenslag:

    Lieve Loen,ik ben iedere dag toch weer blij met jouw e-mail.
    Nog een paar dagen en je werkstress is helemaal verdwenen en kun je alles weer aan. dikke kus mama.

  • 10 Juli 2007 - 14:20

    Hilde:

    Hey!!!

    Hoe is ie? Nog steeds wat regen?
    Leuk om te lezen dat jij weer hele andere dingen meemaakt dan ik hiero. En waarschijnlijk leuk voor jou om te lezen wat er bij mij alemaal gebeurt en wat voor beginneling ik nog ben... hihi. Maar interesseert me niets... het gaat allemaal prima en ik vind het echt heel gaaf!
    Nog veel pleziertjes!!!!!

    X Hilde

    Oh ja, jij met je falang, falang... ik dacht dat je dat ook met een L spelde... doos die ik ben. Maar ben er nu uit hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30627

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: