Een engeltje op het dak van de auto - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu Een engeltje op het dak van de auto - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cathelijne Damen - WaarBenJij.nu

Een engeltje op het dak van de auto

Door: Cathelijne

Blijf op de hoogte en volg Cathelijne

14 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey daar zijn we weer. Inmiddels weer terug op Kololo. Donderdagochtend hebben we weer afscheid genomen van Sefapane en zijn we weer begonnen aan de lange tocht terug naar Kololo. En wat voor een tocht. Er heeft echt een engeltje op ons dak gezeten want we zijn uiteindelijk heelhuids aangekomen. Het begon al 18 km na Tzaneen, daar kwamen we de heuvel van Georges Valley al niet op. De auto die de dag ervoor een servicebeurt had hield er gewoon mee op! Dus flink balen en de garage bellen om vervolgens de takelwagen te laten komen die ons terug naar Tzaneen moest brengen. Uiteindelijk bleek dat het maar een kleinigheidje te zijn, iets niet goed afgesteld, maar toch de reis duurde hierdoor toch weer anderhalf uur langer. Eenmaal weer on the road mocht ik ook even een stukje rijden in die o zo grote landcruiser. Mensenmia wat n bak. Dat was ff wennnen. Maar goed, het lukte en ik reed. Zelfs aan de linker kant van de weg is het te doen. HAHA ja alles zit ook aan de andere kant, je moet ook met je linker hand schakelen enzo. Lekker aan t rijden, stond net op het punt een vrachtwagen in te halen, zie ik aan de andere kant van de weg een auto aan komen draaien! OJA! Dat was ff schrikken want zo goed kende ik de auto nog niet, lange remweg of niet ik had geen idee. Gelukkig schoot de auto VOOR de vrachtwagen aan onze kant de berm in en werd niemand geraakt! Ondertussen stond ik ook stil midden op de snelweg met de schrik er toch wel even in. Snel de berm in gedoken en uitgestapt om te kijken of alles in orde was. De man had een klapband gehad en is daardoor de controle verloren. OEF! We hadden echt niet 10 seconde eerder op die weg moeten rijden anders was t mis gegaan.
Afijn... weer bijgekomen en verder gegaan..... om na 20 minuten opgeschrikt te worden doer een luide POEFFFFF rechts onder mij... SLIK WAT NU WEER?
Je zult t niet geloven maar ik heb de uitlaat opgeblazen (schaam schaam). Mijn kennis onder de auto is niet heel groot maar t was niet de pijp maar een soort doos, bak, die daar onder hangt voordat het verder naar de uitlaatpijp gaat. Hij is gewoon ontploft en is helemaal uit elkaar gebarsten. WOOPS! Nou ja, dit keer konden we wel gewoon doorrijden maar wel met een ferari geluidje waar Joris gelukkig nog wel een klein beetje de lol van in zag. Een Land Cruiser met ferari geluid is natuurlijk wel HEEL UNIEK!
Afijn, ik heb maar niet meer verder gereden. Het was weer even genoeg voor vandaag. We zijn uiteindelijk, veilig maar in het donker thuis aangekomen. Pfoe maar goed dat het pas de dag daarna vrijdag de 13 was....

  • 14 Juli 2007 - 09:26

    Vinkenslag:

    Wat een verhaal,en dan was het nog nie ens vrijdag de 13de. Hier is die dag goed verlopen, Marjolijn en Piet zijn geweest en we hebben de hele middag gegolfd.Eerst was het ongeveer 18 graden en voor we klaar waren ineens 28, niet te geloven . het was idioot druk en wij waren helemaal versleten. Vandaag even een rustdag of even op de fiets,door het bos een kroegje zoeken, Ook niet erkeerd.Gaat hier dus goed Knuffel mama.

  • 14 Juli 2007 - 09:32

    Vinkenslag 2:

    Wat een prachtig huis en wat ziet het er gezellig uit. Kunnen we boeken voor het volgend jaar?Dat uiizicht missen we hier en de overkapping ook. M/

  • 14 Juli 2007 - 15:14

    Hilde Pilde:

    Heyyyy,

    Jezus, wat een vervelend huis heeft Joris. Echt heel naar om daar te vertoeven denk ik zo. Moet je ook kunen een soort van uitlaat opblazen.. dat lukt niet iedereen hoor!! Goed bezig!!
    Volgens mij heb je verder alles wel onder controle denk ik zo te lezen. Leuk!! ik ben inmiddels weer terug in BKK. En weet je wat?.... Katja en haar vriendje Ronald zijn vandaag ook naar Thailand gekomen (last minute) Ik heb ze nog niet ontmoet maar denk dat dat er wel van gaat komen. Geinig he!
    Ben vanavond om 18.30 uur teruggekomen in BKK en heb meteen al andere mensen uit Vlijmen ontmoet. Tis ook wat... ben je een aantal kilometertjes van huis en dan dit! Maar wel gezellie.
    Ik zou zeggen nog veel pleziertjes daaro en we contacten!!

    Liefs Hilde

  • 16 Juli 2007 - 18:18

    Lucy:

    Hoi Cathelijne hoe is het daar? Nog minder dan 2 weken en dan gaan wij ook. We hebben er ontzettend veel zin in. We hopen je daar te zien we gaan naar Sefapane van 2 t/m4 aug. Roel wil al een safari met je gaan doen, dat leek hem wel leuk. Weet jij of je in een dag van Phalaborwa naar Komtipoort kunt rijden??

    Nou veel plezier en tot ziens

    fam.van Os

  • 18 Juli 2007 - 19:00

    T. Annelies:

    Loentje wat een geluk hebben jullie toch gehad, Volgens mij zat er echt een engeltje op jullie schouders.Maar geniet noch maar even van al het moois daar.Want volgens de foto,s hebben jullie weer veel moois gezien Dikke kus liesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

40 jaar getrouwd

24 Juni 2008

Nog 4 weken!!!

22 September 2007

Tis hier fantastisch!!! Tingelingeling!

21 September 2007

¡Ola!

28 Juli 2007

Daar ben ik weer!
Cathelijne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 30627

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 07 Mei 2009

Valencia

04 Juli 2006 - 08 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: